Strona g³ówna O szkole Historia szko³y Izba Pamiêci Galeria zdjêæ Ksiêga Go¶ci Kontakt | |  
Nawigacja
SZKO£A
  Koncepcja pracy szko³y
  Z ¿ycia szko³y
  Kalendarz
  Konkursy
  ¦wietlica
  Biblioteka
  Wewnatrzszkole ocenianie i promowanie
  Zarzadzenia Dyrektora szko³y
  Statut szkoly
  Dni wolne
  Program profilaktyczno - wychowawczy

PRZEDSZKOLE
  2016/2017
  2015/2016
  2014/2015
  2013/2014
  2012/2013
  Podrêczniki
  Statut przedszkola

SPORT
  Sport w naszej szkole
  Konkurs na sportowca szko³y
  Zawody 2012/2013
  WF z Klas±

PEDAGOG
  Pedagog
  Biofeedback
  Porady dla rodziców

NAUCZYCIELE
  Dyrektor
  Grono Pedagogiczne
  Podrêczniki
  Dy¿ury nauczycieli

UCZNIOWIE
  Plan lekcji
  Ma³y Samorz±d Szkolny
  Samorz±d uczniowski
  Prace uczniów
  Zajêcia pozalekcyjne
  Konkurs na naj³adniejszy zeszyt - regulamin

RODZICE
  Rada Rodziców
  Og³oszenia
  Polisa i likwidacja szkód
  Harmonogram spotkañ z rodzicami
  Program dokumenty

Kryteria ocen z poszczególnych przedmiotów

ARTYKU£Y

Archiwum
  ROK SZKOLNY 2012/2013
  ROK SZKOLNY 2011/2012
  ROK SZKOLNY 2010/11
  ROK SZKOLNY 2013/14

Ostatnie Artyku³y
Brak zawarto¶ci dla tego panelu
[Rozmiar: 418 bajtów]klasy I - III

Nowa strona 2

KRYTERIA OCENIANIA UCZNIÓW W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ

 

ORGANIZACJA   PROCESU  OCENIANIA :

 

I  W klasach I-III ocena roczna klasyfikacyjna z zajêæ edukacyjnych jest ocen± opisow±, która obejmuje opis osi±gniêæ  edukacyjnych ucznia w zakresie:

 

·         edukacji polonistycznej

·         edukacji matematycznej

·          edukacji przyrodniczej

·         edukacji muzycznej

·         edukacji plastycznej

·         zajêæ technicznych

·         zajêæ komputerowych

·          wychowania fizycznego - edukacja zdrowotna

 

II Opisow± ocenê z zachowania, która uwzglêdnia w szczególno¶ci:

Wywi±zywanie siê z obowi±zków ucznia:
przygotowanie do zajêæ, kultura i higiena osobista, systematyczno¶æ i obowi±zkowo¶æ, punktualno¶æ, umiejêtno¶æ dokonywania samooceny, przygotowanie do zajêæ, wywi±zywanie siê z powierzonych obowi±zków np. dy¿urnego itp., utrzymanie ³adu i porz±dku na swoim stanowisku pracy.

Postêpowanie zgodne z dobrem spo³eczno¶ci szkolnej: kole¿eñsko¶æ, uczciwo¶æ w kontaktach miêdzyludzkich, tolerancja wobec innych, tzn. innych pogl±dów religijnych, wad rozwojowych, u³omno¶ci, narodowo¶ci; umiejêtno¶æ cieszenia siê z sukcesów kole¿anek i kolegów, dba³o¶æ i poszanowanie mienia w³asnego i spo³ecznego, systematyczne i wytrwa³e przezwyciê¿anie trudno¶ci w nauce, dzia³anie bezinteresowne, przejawianie w dzia³aniu w³asnej inicjatywy, rozwijanie swoich zainteresowañ i zdolno¶ci.

Dba³o¶æ o honor i tradycje szko³y: aktywny udzia³ w ¿yciu klasy i szko³y, godne reprezentowanie klasy i szko³y na konkursach i imprezach szkolnych i pozaszkolnych.

Dba³o¶æ o piêkno mowy ojczystej: u¿ywanie w mowie potocznej piêknego, polskiego jêzyka, unikanie wulgaryzmów, stosowanie zwrotów grzeczno¶ciowych wobec doros³ych i rówie¶ników.

Dba³o¶æ o bezpieczeñstwo i zdrowie w³asne oraz innych osób: przestrzeganie zasad bezpieczeñstwa, pomoc m³odszym, niepe³nosprawnym i osobom starszym, prawid³owa reakcja na krzywdê i przejawy z³a.

Godne, kulturalne zachowanie siê w szkole i poza ni±: przestrzeganie zasad i norm funkcjonuj±cych w grupie, umiejêtno¶æ przyznawania siê do b³êdów, umiejêtno¶æ przepraszania.

Okazywanie szacunku innym osobom: kulturalne odzywanie siê do innych, taktowne zachowywanie siê wobec doros³ych i rówie¶ników.

 

III W bie¿±cym ocenianiu zachowania uczniów stosuje siê graficzne skróty opisów     w dzienniku zajêæ w postaci znaków:

             "+"  oznacza pozytywne przejawy zachowania ucznia w obszarach kultury osobistej, aktywno¶ci spo³ecznej i stosunku do obowi±zków szkolnych.

              "-"  oznacza negatywne przejawy zachowania ucznia w obszarach kultury osobistej, aktywno¶ci spo³ecznej i stosunku do obowi±zków szkolnych.

 

 

IV Przy ocenianiu bie¿±cym w klasach I – III oprócz oceny opisowej stosuje siê stopnie w skali 1 – 6.

Oceny cz±stkowe dotycz± :

·         edukacji polonistycznej,

·         edukacji matematycznej,

·         edukacji przyrodniczej,

·         edukacji plastycznej,

·         edukacji muzycznej,

·         zajêæ technicznych

·         zajêæ komputerowych

·         wychowania fizycznego – edukacja zdrowotna

V  Dopuszcza siê stosowanie znaków plus (+) lub minus (-)  w ocenie bie¿±cej,  cz±stkowej

 

VI Skala ocen cz±stkowych:

·         Ocena celuj±ca (cel) – 6

·         Ocena bardzo dobra (bdb) – 5

·         Ocena dobra (db) – 4

·         Ocena dostateczna (dst) – 3

·         Ocena dopuszczaj±ca (dop) – 2

·         Ocena niedostateczna (ndst) – 1

 

Ocenê celuj±c± (6) uczeñ otrzymuje wówczas, je¿eli posiad³ wiedzê i umiejêtno¶ci wykraczaj±ce poza program nauczania w danej klasie, samodzielnie i twórczo rozwija w³asne uzdolnienia. Korzysta z ró¿nych ¼róde³ wiedzy i informacji. Biegle pos³uguje siê zdobytymi wiadomo¶ciami w rozwi±zywaniu problemów teoretycznych lub praktycznych. Proponuje rozwi±zania niekonwencjonalne. Potrafi samodzielnie wnioskowaæ, uogólniaæ i dostrzegaæ zwi±zki przyczynowo-skutkowe. Osi±ga sukcesy w konkursach, zawodach sportowych.

 

Ocenê bardzo dobr± (5) uczeñ otrzymuje wówczas, je¿eli opanowa³ pe³ny zakres wiedzy i umiejêtno¶ci okre¶lony programem nauczania w danej klasie. Sprawnie pos³uguje siê zdobytymi wiadomo¶ciami, samodzielnie rozwi±zuje problemy teoretyczne i praktyczne ujête programem nauczania, potrafi zastosowaæ posiadana wiedzê do rozwi±zywania zadañ i problemów w nowych sytuacjach.

 

Ocenê dobr±  (4) uczeñ otrzymuje wówczas, je¿eli opanowa³ wiadomo¶ci okre¶lone programem nauczania w danej klasie, na poziomie przekraczaj±cym wymagania zawarte w podstawie  programowej. Poprawnie stosuje wiadomo¶ci, rozwi±zuje (wykonuje) typowe zadania teoretyczne lub praktyczne.

 

Ocenê dostateczna (3) uczeñ otrzymuje wówczas, je¿eli opanowa³ wiêkszo¶æ wiadomo¶ci i umiejêtno¶ci okre¶lonych programem nauczania w danej klasie na poziomie nie przekraczaj±cym wymagañ zawartych w podstawie programowej.

Mo¿e mieæ braki w opanowaniu podstawy  programowej, ale braki te nie przekre¶laj± mo¿liwo¶ci uzyskania przez ucznia podstawowej wiedzy w ci±gu dalszej nauki. Rozwi±zuje (wykonuje) zadania teoretyczne i praktyczne o niewielkim stopniu trudno¶ci. Przy pomocy nauczyciela wykonuje niektóre zadania.

 

Ocenê dopuszczaj±c± (2) uczeñ otrzymuje wówczas, je¿eli s³abo opanowa³ wiadomo¶ci i umiejêtno¶ci  okre¶lone programem nauczania w danej klasie na poziomie wymagañ zawartych w podstawie  programowej, wiêkszo¶æ zadañ wykonuje pod kierunkiem nauczyciela, wymaga dodatkowego wyja¶nienia sposobu wykonania pracy, nie przestrzega limitów czasowych, czêsto nie koñczy rozpoczêtych dzia³añ.

 

 

 

Ocenê niedostateczn± (1) uczeñ otrzymuje wówczas, je¿eli nie opanowa³ wiadomo¶ci

i umiejêtno¶ci okre¶lonych przez podstawê programow±, a braki w wiadomo¶ciach

 i umiejêtno¶ciach uniemo¿liwiaj± dalsze zdobywanie wiedzy. Uczeñ nie jest w stanie rozwi±zaæ (wykonaæ) zadania nawet o niewielkim-elementarnym stopniu trudno¶ci. Odmawia wykonania zadania, nie próbuje, nie stara siê, niszczy prace.

 

VII  Przy formu³owaniu oceny z edukacji muzycznej, plastycznej, technicznej czy wychowania fizycznego nauczyciel ocenia zaanga¿owanie i wysi³ek wk³adany przez ucznia w wywi±zywanie siê z obowi±zków wynikaj±cych ze specyfiki przedmiotu oraz jego mo¿liwo¶ci w tym zakresie.

 

Flash Zegar
Kalendarz
Luty 2019
Nd Pn Wt ¦r Cz Pt Sb
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28    
Pogoda
© meteogroup.pl
Logowanie
Nazwa U¿ytkownika

Has³o

Zapamiêtaj mnie



Rejestracja
Zapomniane has³o?
   Strona g³ówna :: O szkole :: Historia szko³y :: Izba Pamiêci :: Galeria zdjêæ :: Ksiêga Go¶ci :: Kontakt
Copyright © Adam Oleszko - 2010
engine: PHP-Fusion v6.01 || angeltheme by: angelside - okna, imprezy